Chiptuning - zvyšování výkonu motoru optimalizací dat v řídící jednotce.
U moderních dieselových přeplňovaných motorů můžeme snadno dosáhnout vyššího výkonu a hlavně kroutícího momentu díky úpravám map v řídící jednotce.
Často kladenou otázkou je: „Proč daný výkon není již z fabriky?” V dnešní době se automobilky snaží o určitou univerálnost agregátů pro snížení nákladu na výrobu daných komponent atd. Proto si zákazník může při nákupu vozu volit mnohdy z několika typů výkonnostních variant vzhledem k ceně, přičemž se samotný agregát liší pouze v detailech. Hlavní rozdíly jsou přitom jen v samotném ovládání motoru neboli software. Za pomoci kvalitního vybavení jsme schopni tento software dle libosti měnit či upravovat tak, aby co nejlépe vyhovoval zákazníkům, přičemž emisní normy a životnost zůstávají zachovány. Stejně jako by jste si při nákupu vozu připlatili několik desítek tisíc za silnější agregát.
Úpravou software dokážeme posunout výkon i u agregátů které jsou vrcholem daného segmentu automobilky, jako například Octavia RS atd.. Agregáty takto vyladěné z fabriky mají i nadále velikou výkonnostní rezervu pro dlouhou životnost motoru.
Další častou otázkou bývá: „Co se v software natolik změní aby byl výkon vyšší?” Úpravou software rozumíme změny určitých map jako je množství paliva v závislosti na zatížení a otáčkách, dále množství plnícího tlaku turbodmýchadla, omezovače kroutících momentů, tlak paliva atd. Odbornou změnou těchto map, dokážeme motory vyladit ke zvýšení výkonu motoru a kroutícího momentu až o 20-30%. Častou zkušeností zákazníků bývá snížení spotřeby paliva o několik desetin litru. Tuto pozitivní vlastnost úpravy jednotky nemůžeme garantovat. Vždy však záleží na tom, jak se k vozu daný zákazník bude chovat.
Pro optimální řazení novodobých automatických či robotizovaných převodovek provádíme po úpravě motoru následně také kalibraci samotné převodovky.
Samotnou úpravu řídící jednotky provádíme při objednávce alespoň 1 až 2 dny dopředu.
Samzořejmostí je, že si zákazník může samotnou úpravu bez jakýchkoli nákladů otestovat zkušební jízdou v jeho voze. Při jakékoli nespokojenosti je software vrácen do původního stavu bez jakýchkoli nákladů!